Avslutningsfest Vg1 og Vg2

Tradisjon tro ble skoleåret på Hetland avsluttet med en framføring av Edvard Griegs Norsk Dans Nr. 2. Men på scenen var det tomt, og i salen hadde elevene allerede forlatt plassene sine. På parkeringsplassen var det derimot et lykkelig kaos.

For mange er nok Edvard Griegs Norsk Dans Nr. 2 best kjent som isbil-sangen, og på Hetland er det nettopp isbilens digitale versjon av det nasjonalromantiske mesterverket som innleder sommerferien. Så snart isbilen åpnet slusene var tiden inne for gratis is til alle og takk for i år.

Midt i mylderet, utstyrt med hver sin saftis, ble det også tid til oppsummering for andreklassingene Kaja Ausland Monsen og Ane Bjørnnes Malmin. I mars reiste de til Sri Lanka for å lære mer om hjelpearbeidet Hetland bidrar til der:

- Sri Lanka var sterke inntrykk, men det var fint å se hva Hetland er med på, forteller Malmin.

Et begivenhetsrikt år med bistandsarbeid, mange prøver og mye læring fortjener en skikkelig sommerferie. Også i sommer skal jentene ut på tur sammen:

- Vi skal på konsert i Gøteborg, og der skal vi se Coldplay og lade batteriene, legger Monsen til.