Helsesykepleier

Skolehelsetjenesten

Elever kan snakke med helsesykepleier om kropp, tanker & følelser, venner & familie, kjæreste, sex & prevensjon.

Helsesykepleier tilbyr kondomer, graviditetstest, klamydiatest, resept på p-stav, p-piller og hormonspiral, m.m. Helsesykepleier kan henvise videre til lege og psykolog/psykiatrisk sykepleier på Helsestasjon for ungdom. Helsesykepleier kan ha dialog med fastleger, og henvise videre til PPT eller andre instanser.

Kontortid på skolen

Bilde av helsesykepleier Elisabeth Haga - Klikk for stort bilde
  • Mandag 08.00 – 14.30
  • Tirsdag 08.00 – 11.00
  • Onsdag 08.00 – 14.30
  • Fredag 08.00 – 12.00

​Drop-in eller etter avtale.

Kontakt helsesykepleier

Elisabet Haga

NB: ikke send sensitive personopplysninger på sms/e-post.

Skolehelsetjenesten har kontor innerst i gangen ved rådgiverene.

• Time hos helsesykepleier regnes som dokumentert fravær og teller ikke med i fraværsgrensen på 10%.
  • Tilbudet er gratis.
  • Helsesykepleier har taushetsplikt. Ved mistanke om mishandling i hjemmet eller alvorlig omsorgssvikt, har vi meldeplikt til barnevernstjenesten.

Helsestasjon for ungdom

Utenom trefftidene på skolen, kan du benytte deg av tilbudet på Helsestasjon for ungdom. Arne Rettedalsgate 12, 4012 Stavanger.

Instagram:  Helsestasjon Ungdom Stavanger.      FaceBook: Helsestasjon for ungdom i Stavanger

Helsestasjonslege

Helsesykepleier kan gi elever time hos helsestasjonslege for underlivsundersøkelse og innsetting/fjerning av p-stav og spiral.

Psykolog/psykiatrisk sykepleier på helsestasjon for ungdom

Elever kan etter samtale med helsesykepleier, henvises til psykolog/psykiatrisk sykepleier. De tilbyr korttidsoppfølging, ca. 6 samtaler ved lette til moderate psykiske helseplager.

Anbefalte lenker

Illustrasjon som viser et venteværelse - Klikk for stort bilde