Spansk 3 til Madrid

23.02.2015

Uka før vinterferien var Vg3-elevene som har spansk på tur til Madrid. Elevene bodde hos spanske familier, og fikk på den måten brukt språket mye. På dagtid gikk elevene på språkskole, og fikk ved avslutning av kurset diplom for deltagelse i spanskundervisning på internasjonalt nivå.

I løpet av uka fikk elevene med seg mange fine opplevelser. De var på fotballkamp mellom Atlético Madrid og Real Madrid, de så musikalen “Løvenes konge” (på spansk), og de dro på dagstur til Segovia hvor de fikk se det imponerende slottet “Real Alcázar” og den romerske akvedukten som krysser byen. De besøkte mange museer, teatre, restauranter og tapasbarer i Madrids pittoreske gater, som er fulle av interessante steder og historier.

Klikk for stort bilde