Malawi-fokus

06.04.2016

Adnan Abbas fra Unicef Norge var onsdag 6. april på besøk på Hetland vgs. I løpet av 3*40 minutter rakk Adnan å møte samtlige av skolens 600 elever. Dette gav oss som hørte på et bedre innblikk i situasjonen i Malawi, og hvordan Unicef jobber og bruker midlene som elevene ved skolen hvert år samler inn til organisasjonen.

Adnan har selv jobbet i Malawi, og fortalte om egne erfaringer og opplevelser som engasjerte oss som hørte på. Vi håper og tror at dette har motivert hele skolen når vi den 28. april skal ha aktivitetsdag til inntekt for Malawi. Elevene skal prøve å skaffe seg sponsorer som bidrar med et avtalt beløp der elevene forplikter seg til å løpe x antall runder rundt Vannassen. Det blir også bøsse-aksjon. Det kommer mer informasjon om dette etterhvert. Vi håper slekt og venner åpner lommeboka:)