Hatten av for Hetlands ungdomsbedrifter!

08.03.2017

Siri Hauge Solbakken Flere av Hetlands ungdomsbedrifter markerte seg i toppsjiktet på årets entreprenørskapsdag, og den aller gjeveste plasseringen gikk til SAC UB! De tilbyr en sekk som er låsbar og vanntett, med et stilrent og klassisk design.

Ifølge juryen har SAC identifisert flere behov, funnet løsninger på disse, og samlet dette i et produkt, fra prototype til endelig produkt gjennom gode og solide prosesser. De har gjennomført markedsundersøkelser og de har laget kampanjer og utviklet gode salgsløsninger. De har imponert årets jury, heter det blant annet i begrunnelsen. I tillegg vant SAC klassen for størst verdiskapingspotensial, beste salgs- og servicebedrift, beste markedsføring og beste forretningsplan!

Amelle UB vant prisen for beste IA-bedrift, 2.plass for beste regnskap, 3.plass for beste forretningsplan, 3. plass beste markedsføring og 2.plass beste salgs- og servicebedrift. Amelle tilbyr en veske som dekker mange behov.

Unum UB fikk pris for nest beste kundeopplevelse på nett. Unum tilbyr belte for oppbevaring av alle nødvendigheter.

Xtinct UB vant prisen for beste sosiale entreprenør. Xtinct jobber for å hjelpe utrydningstruede dyrearter.

Footwool UB leverte nest beste forretningsplan. FootWool tilbyr en fotballsokk med fot av ull og overdelen i 99% polyamid og 1% elastan, noe som gir fotballspillere mulighet til å trene ute året rundt.

Vi gratulerer alle elever og lærere som har deltatt på Entreprenørskapsdagen 2017, flott levert!