Hetlandselever inntar Europa

06.03.2017

I uke 11 reiser store deler av Vg2-trinnet på ST på utenlandstur i forbindelse med fremmedspråksundervisningen. Spanskelevene har tilbud om å reise til Salamanca, tyskelevene kan reise til Berlin, og elevene med fransk som fremmedspråk har muligheten til å besøke Lyon.

Elevene som er på tur får både språkopplæring og kulturelle opplevelser i løpet av uka, og i og med at de bor i vertsfamilier får de også et unikt innblikk i familielivet i et annet land. Innimellom blir det nok også tid til litt shopping. Følg med på skolens facebookside for å se inntrykk fra turene.

De Vg2-elevene som ikke  er på språktur har en annen timeplan enn vanlig, med blant annet skidag (hvis været tillater det), museumsvandring og tur til Nordsjøvegen historiesenter på Avaldsnes.

Vi håper at både reisende og hjemmeværende elever og lærere får ei fin uke!