Språktur til Lyon

23.03.2017

Forrige uke var fransk Vg2 på språktur i Lyon. Den innholdsrike uken bestod av fotballkamp på Parc Olympique Lyonnais, byvandring, piknik i parker der solkremen gikk på rundgang i gruppa og museumsbesøk på blant annet hypermoderne Musée des confluences og interessante Centre d´Histoire de la Résistance et de la Déportation.

Det ble også tid til et skolebesøk på Lycée Édouard-Herriot der vi fikk besøke Unni og oppleve en del av franske elevers skolehverdag. Vi fikk også en dagstur til den idylliske byen Annecy ved alpene i Frankrike. Og ikke minst, daglige franskkurs der vi øvde på å snakke fransk, men også lærte om den franske kulturen. Det er ikke tvil om at elevene fra Hetland hadde en lærerik og opplevelsesrik uke i solvarmen!

Tekst og foto: Lydia 2STB