Enestående samarbeid med UiS

20.06.2019

Topplinja for innovasjon og ledelse her på Hetland har inngått et nytt samarbeid med Handelshøgskolen ved Universitetet i Stavanger. Det betyr blant annet at de elevene som går på topplinja får ta 10 studiepoeng i entreprenørskap ved UiS allerede mens de går på Vg3 hos oss!

Elever på Hetland har i mange år hatt mulighet for å drive ungdomsbedrifter. Fra høsten 2014 har vi brukt erfaringen
vi har fra dette arbeidet til å drive en topplinje for innovasjon og ledelse. Dette er et treårig studiespesialiserende løp hos oss.

Gjennom et tett samarbeid med Ungt Entreprenørskap Rogaland, lokalt næringsliv og Handelshøgskolen ved Universitetet i Stavanger blir elevene godt forberedt for både bedriftsetablering, videre utdanning på høyskole og universitet, og selvfølgelig spennende jobber i fremtidsorienterte bedrifter.

Det unike med denne linjen er altså at elevene får starte på høyere utdanning allerede i Vg3. Elevene følger forelesninger og tar eksamen i Entreprenørskap ved Handelshøgskolen ved Universitetet i Stavanger. Dette faget er en fordypning i entreprenørskap og bygger på MIT (Massachusetts Institute of Technology) sitt entreprenørielle program REAP. Programmet REAP er en 24 trinns prosess som gir relevante verktøy og god kompetanse for å lykkes som entreprenør. Kurset gir 10 studiepoeng.