Fruktbart samarbeid mellom UiS og Hetland

30.10.2018

Den siste måneden har elever fra Vg2 Internasjonal engelsk og masterstudenter fra UiS hatt et samarbeidsprosjekt om barns rettigheter.I løpet av denne perioden har de rundt 50 elevene hatt besøk fra masterstudenter fra store deler av verden som har fortalt om oppvekst i andre land.

I tillegg har elevene og studentene snakket mer generelt sammen på to dialogkafeer om oppvekst i Norge. De 15 studentene som har vært med i prosjektet er i Norge dette semesteret for å studere sosialt arbeid og velferd i de nordiske landene.

Dette har vært en god øvelse for elevene i å få snakket engelsk med folk en ikke kjenner fra før. Det har også vært en fin arena for å knytte nye vennskap. Prosjektet har resultert i presentasjoner fra alle elevene inn i de vanlige engelskøktene, og for UiS-studentene har det gitt gode innspill til deres masteroppgaver.