Grunnsteinnedleggelse for "Hetland" på Sri Lanka

26.09.2018

Hetland skal bygge skoler, brønner, toaletter og samfunnshus for gjenbosatte flyktninger på Jaffna-halvøya nord på Sri Lanka. Det skjer i samarbeid med bistands-organisasjonen FORUT.

Skolen skal jobbe med dette bistandsprosjektet i tre år. Målet er at vi på Hetland videregående skole hvert år skal samle inn kr. 190 000. For disse pengene er vi med og bygger tre landsbyer.

Hvert år skal vi bidra med: en skole som rommer 60 elever, et samfunnshus, tjue permanente toalett med septiktank og tre brønner som gir drikkevann til 300 personer

Grunnsteinen til den første skolen vi skal bygge ble lagt ned sist uke, på en tomt som militæret nylig har frigitt. I området er det fortsatt ødelagte og gjengrodde bygninger. Når skolen, brønner, toaletter og samfunnshus som Hetland finansierer er på plass, vil området forandre seg til en ny landsby.