Smart with a heart

02.10.2018

Slagordet tilhører Nordens største konferanse for smarte byer, Nordic Edge. Alle tre klassene fra Topplinjen for Innovasjon og ledelse ble også i år invitert til å delta på utstillingen.

Her fikk de møte Microsoft og gjøre en workshop sammen med Microsoft Skooler. De laget tegneserier ved å ta skjermbilder av en 3D-animert figur som ble plassert i omgivelsene - helt digitalt så klart! Dette var en spennende og gøy samarbeidsøvelse hvor elevene jobbet sammen på tvers av trinn!

Lyse hadde foredrag om det siste nye innen lyktestolper og elektriske motorsykler. Elevene var også flinke til selv å ta kontakt med ulike aktører og ble introdusert til, for mange, en ny spennende verden.

Kanskje noen av elevene våre står som representanter for en av disse bedriftene om noen år?