Digital kick off for ungdomsbedrifter

Onsdag denne uken fikk elever i hele landet oppleve digital magi når kick off for ungdomsbedrifter gikk på skjermer i hele landet. Hetland sine 13 bedrifter var samlet til inspirasjon og mange gode råd fra tidligere ungdomsbedrifter og andre grundere!

Maria Aasbø fra Ungt Entreprenørskap Rogaland gjestet Hetland under sendingen og åpnet arrangementet. Deretter var det en liten times sending fra de fantastiske Fomo-lokalene på Forus. Her fikk vi møte entusiastiske Frida og Tharald som ledet oss gjennom programmet. I studio gjestet tidligere ledere i ungdomsbedrifter og gründere som hadde mange nyttige tips og råd til oppstart og drift. Selveste Ola Halvorsen kom også med noen heller tvilsomme tips – til stor glede for publikum.

Tilbakemeldingen fra elevene var positiv, de syns de lærte mye og fikk gode råd. Savnet etter å møtes fysisk med flere, er noe vi må leve med en stund til. Sendingen var allikevel et løft for elevene, og ikke minst spennende at det var i samarbeid med Nordic Edge Expo konferansen. Tusen takk til Ungt Entreprenørskap som gjorde dette mulig, og til Maria Aasbø som valgte å se sendingen med oss.

Siri Hauge Solbakken

Tekst & foto: Siri Hauge Solbakken